V následujících 20 letech se podle odhadu amerického koncernu Boeing sešrotuje 6000 opotřebovaných letadel. Není to nevýnosné podnikání. Trh s náhradními součástkami z vyřazených letadel má roční potenciál asi 2 miliardy USD (1,33 miliardy eur). Z letadel se pro další použití vybírají všechny elektronické přístroje.
Mezinárodní sdružení likvidátorů vyřazených letadel se nazývá Aircraft Fleet Recycling Association (Afra) a počet jejích členů dosáhl již 40. Celkem ročně získají z letadel 30.000 tun hliníku, 1800 tun speciálně legovaných kovů a 600 tun náhradních součástek. Součásti se však před dalším prodejem musí certifikovat. Zbytková hodnota Boeingu 747 dosahuje podle věku letadla milionu eur (30,13 milionu Kč).
Předseda správní rady lucemburské společnosti JMV Karl Rickard řekl, že pokud dá za letadlo 2 miliony eur (60,25 milionu CZK), chce vydělat na náhradních součástkách 3 miliony eur (90,38 milionu Kč). A daří se mu to. Loni koupil a rozebral 30 letadel, na kterých vydělal 30 milionů eur (903,78 milionu Kč). Z Boeingu DC-10 se získává 75 tun hliníku. Ale prodej tuny po 300 eur (9037,8 Kč) v současnosti nepokrývá náklady na jeho získání.
Mnohé trupy letadel se nyní po prudkém snížení cen hliníku nerozebírají. Jsou odloženy a technici se k nim vrátí, když hliník jako surovina bude znovu cenově atraktivní. Do roku 2016 se má dosáhnout šrotování 95% vyřazených Boeingů, v současnosti je tento podíl 60%. Z letadel se opět využívá jen 35 % jeho hmotnosti. Toxické nebo výbušné prvky z letadel se uskladňují na bezpečných místech. Airbus se začal zabývat šrotováním vyřazených letadel letos, kdy dal ve francouzském městě Torbes do provozu recyklační závod. Boeing touto cestou nejde, ale likvidační firmy informuje o možnostech zužitkování materiálu svých letadel. Informoval o tom německý deník Financial Times Deutschland.